ännu ett hjärta har slutat att slå

bara sådär och plätsligt Är allt bara borta......
Varför? de ända jag hade velat göra var
ett sista farväl och en sista titt på min kära mormor :'(

det är inte de lättaste att mista ngn nära.
Att inse att ett  liv plötsligt slocknat...
det är hemskt när man får beskedet om att
någon dött....
Men det svåraste är inte att veta att ngn
dött, för man vet innerst inne att den kommer 
få det bra på andra sidan. Men de svåraste är
när man inser att man ALDRIG mer kommer träffa
personen. åh de känns så hemskt....

Kommer iaf att minnas min sista dag med dig!
de va din födelsedag och jag kommer komma ihåg din min. 
du satt där i din fina lila klänning, den du alltid hade
vid kalas :) ditt finkammade hår och dina små
rynkiga kinder, åhhå, nu tjuter ja......
Jag kommer komma ihåg dina kakor och din goda vinbärssaft!
jag får ju inte glömma rotmoset ! de vi tvingades äta och tillslut 
började tycka om de riktigt mycket. kommer komma ihåg mina
busiga dagar,vad kan jag ha varit, 8? jag fick absolut inte springa
från området, men de man inte får göra, de GÖR man ;)
Mötte er alltid ute och gå, du bredvid och morfar på sin blåa cykel.
De blev aldrig skäll utan bara, johanna följ med hem och ät lite glass :)
De jag kan trösta mig med att de finns ingen smärta och du har de bra!

du hann fylla 80 och det var så nära att du skulle få bli
gammelmormor.. nu är du iaf uppe hos morfar :)

Jag älskar min mormor av hela mitt hjärta, och nu så finns du bara där
och jag vet att du och morfar kommer ta emot mig och dumleklubborna kommer 
vara med, för kände ja morfar rätt så är vi fortfarande små i hans ögon :)



Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja du gumman, du fick med precis allt i ditt inlägg =) Tårarna rann när jag läste det.

En lärdom att ta med är, det finns kanske inte tid att säga eller visa någon hur mycket de betyder för en, förrän det är försent =(

Var rädd om dej

puss

2009-08-19 @ 19:47:14
Postat av: Annelie Berglin

Det var fint skrivet lewan !

2009-08-20 @ 11:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0