Dag 15 – Mina drömmar

Ojoj svårt.

Jag är ingen drömmänniska
jag vet att man inte kan få allt
och nöjer mig med det som är Bra.
jag tror somsagt på ödet och är det
meningen att jag ska leva ett bra liv
så är det väl så...

Men jag har innerst inne en dröm som följt mig
hela livet, drömmen att stå på scen, få folk att
skratta, och roa folk i en film.

En dröm som inte går i uppfyllelse av sig själv.
Kan inte vänta på att någon kommer och knackar
på dörren och erbjuder mig en filmroll...

Men jag är som jag är, livet ska vara enkelt och jag
måste våga ta steget, våga misslyckas för att sedan
lyckas. För mig är det något jag säger till andra hela tiden.
Men gör jag själv något åt min situation? NEJ....

För mig är ett bra liv helt enkelt det som duger.
Men drömmar är drömma och spelar ingen roll
hur stora dom är, jag ska lyckas hålla mitt liv bra
även om skådespeleriet inte blir uppfyllt.
Men är det någon dröm jag ska uppfylla så är det denna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0