kanske är de mig ni ska prata med när ni har problem?

Jag tänkte att jag här och nu tänkte dela med mig
av mina drömmar och mitt liv i detalj.
Ni som läser detta kommer antagligen att fatta varför
just DU läser min blogg och varför du kommer fortsätta..

Jag satt idag på Svenskalektionen. Blev utkallad av min lärare
för att snacka om en bok ja skrivit om. Det fanns inte så mkt att
klaga på och han gav mig tips om hur jag skulle tänka till min slutanalys.
han tog också upp varför jag just valt dessa böcker, och varför jag inte
läser deckare som resterande 20 pers gör. Men jag vill läsa om samhället
och om de land jag lever i. Om dess hemskheter som finns.

Anders ville få in mig på tanken att bli socionom och vara en del av
dom som jobbar med dessa problem. Mina tankar vandrar fram och tillbaka
och kanske,Kanske kan jag lyckas med de jag är bäst på, att lyssna och hjälpa andra.

Men jag tror att psykolog kan bli ett tufft jobb för lilla mig, men kanske en mindre variant
så som kurator eller liknande, bara att känna att ngn får lätta sitt hjärta och sedan få något
råd och gå vidare lite lyckligare. det är de jag vill uppnå. Att hjälpa andra och på så sätt må
bra själv!

Kommentarer
Postat av: Rezzie

Det passar dig Johanna, go for it! :)

2010-11-27 @ 21:47:22
URL: http://www.mondoblog.se/Rezzie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0