skratta dig vacker

YOLO!
you only live once!
 
yesbox. mitt liv byggs upp på att vara glad och göra andra glada.
Därför gör jag de jag gör idag, går upp tidigt eller går hem sent för att alla ska hinnas med.
14 st underbara individer som på ett eller annat sätt behöver mig. 
Kan ni tänka er?  Det kan vara allt från att se till att medeciner blir rätt tagna
till att värma en pan pizza och hälla upp ett glas mjölk. 
Små ting blir stora när man inte kan göra allt själv. Och ordet Tack får en helt annorlunda
betydelse. Tacksamheten är äkta och kan aldrig bli för mkt.
 
le och få ett leende tillbaka. skratta så mkt du kan och jag lovar dig att din morgondag
kommer innebära nya upplevelser och du kommer att älska ditt liv.
ska du sura, gör de ordentligt i högst 24 timmar och sen är de bara att klättra uppåt!
 
Tips till vardagen!
-har du problem?
*va sur och va ärlig om de, de går snabbare över då!
*kommer mörka tankar smygande, säg tyst "shut the fuck up", lovar att du skrämmer bort dina tankar
*dela dina problem på t.ex. en blogg eller skriv en dagbok. ibland kan de va skönt att "lämna över de" 
*Är du sur hemma, dra iväg, köp en cola på ica, träffa en kompis eller liknande, lämna skiten hemma!
 
-To do varje dag
* ställ dig framför spegeln och le stort, du kommer tillslut börja garva åt dig själv, fin start på dagen!
*Käka en maffig chokladkaka. antioxidanter,stresslindrande magnesium, " hög-på-livet feeling"
*sätt på din favvolåt och rocka i morgonrocken!
* lägg dig på spikmattan och få igång cirkulationen 
 
- har du ont om tid på morgonen ?
*Drick massa vatten, du blri inte uttorkad och där med inte trött!
* "skin med solen" köp dig en latte på vägen till jobbet eller hem ifrån jobbet
 
Och hörni!
Rensa garderoben, köp nytt , klär du dig fab känner du dig fab ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0